Header
Header
Header
728x90

۱۴ استراتژی اثبات شده برای افزایش فروش محصولات شما

۱۴ استراتژی اثبات شده برای افزایش فروش محصولات شما

یافتن مشتری جدید برای خرید محصولات یا خدمات شما بخش مهمی از پروسه فروش می‌باشد. آیا شما محصول ارزشمندی دارید اما نمی‌توانید مشتریان خوبی برایش پیدا کنید؟

آیا نمی‌دانید چگونه مشتریان را جذب کنید یا آمار فروش‌تان زیاد جالب نیست؟

از این ۱۴ نکته برای افزایش مشتریان واقعی که کالاهایتان را خواهند خرید استفاده کنید.

۱ . مردم مزایا را می‌خرند

مردم محصولات را نمی‌خرند، آنها نتایجی که از محصولات بدست می‌آورند را می‌خرند.

لیستی از مزایایی که مشتریان طی استفاده از محصول یا خدمات شما برخوردار می‌شوند تهیه کنید و توسط آن شروع به شناسایی مشتریان واقعی بکنید.

۲ . طیف مشتریان خود را دقیقاً شناسایی کنید

چه کسانی به احتمال زیاد محصولات شما را بلافاصله می‌خرند؟ مشخصات آنها را دقیقاً بدست بیاورید.

این سوالها را از خودتان بپرسید:

  1. در چه رده سنی هستند؟
  2. چه جنسیتی دارند؟
  3. بچه‌دار هستند؟
  4. چقدر درآمد دارند؟
  5. تحصیلات‌شان چیست؟

و از اینگونه سوالات. پاسخ‌تان مشخص‌کننده طیف مشتریان شماست.

۳ . مشکل را تشخیص دهید

مشتریان شما چه جور مشکلی دارند که شما می‌توانید آن را حل کنید؟ اگر طیف مشتریان را بدرستی تعریف کرده باشید، آنها پول می‌دهند تا شما مشکل‌شان را حل کنید.

  • گاهی اوقات مشکلات واضح و روشن است.
  • گاهی اوقات مشکلات نه واضح است نه روشن.
  • گاهی اوقات مشکلی برای مشتری وجود ندارد. اگر مشکلی نباشد، خریدی هم در کار نخواهد بود.

۴ . برتری رقابتی خود را حفظ کنید

زمینه‌های برتری‌ محصولات‌تان را مشخص ‌کنید. دلیل خرید محصولات یا خدمات شما توسط آنها چیست؟ آیا آنها از مزایا و نتایجی بهتر نسبت به رقبای شما بهره‌مند خواهد شد.

بر روی مزایایی که محصولات شما را برتر از دیگران خواهد کرد تمرکز کنید.

۵ . از محتوای خوب در شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی محصولات‌ خود استفاده کنید

امروزه روشهای خیلی بیشتری نسبت به سابق برای معرفی محصولات‌تان به مشتری وجود دارد. بهترین بخش آن چیست؟ همه این روشها رایگان هستند. شما می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک، توییتر، و وبلاگ‌تان بهره ببرید. از طریق این کانالها می‌توانید با مشتریان‌تان ارتباط برقرار کنید و مشتریان بیشتری نیز جذب کنید.

برخی از مزایای بازاریابی با این شیوه:

  • دسترسی بیشتر به اشخاص با‌تجربه
  • کانالهای بیشتر برای فروش محصول
  • هزینه کمتر در پیدا کردن مشتری

در این تصویر سرعت تولید اطلاعات در اینترنت را میتوانید ملاحظه کنید. به وب‌سایتهای شبکه‌های اجتماعی نگاه کنید. آیا می‌توانید از این مخاطبان استفاده کنید؟ شما می‌توانید!

استراتژی فروش

۶ . گاهی باید تماسهای اجباری بگیرید

برقراری تماسهای اجباری شاید سخت و کسل‌کننده باشد. چه بطور مستقیم یا بوسیله تلفن تماس برقرار کنید، این حرفه شماست که مشتری بالقوه را ترغیب کنید. خصوصاً اگر محصول جدیدی ارائه کرده باشید، بایستی با برقراری تماس با مشتریان در آنها علاقه‌مندی ایجاد کنید.

۷ . در شروع فروش از روش ۱۰۰ تماس استفاده کنید

این روش را هنگامی که من اولین بار شروع به فروش کردم برای غلبه بر ترس از عدم پذیرش ابداع کردم. تعداد مشتریان بالقوه خود را هر چه سریعتر به ۱۰۰ نفر برسانید. توجهی به نتایج فروش نداشته باشید، فقط تعداد مردمی که با آنها تماس می‌گیرید را در مدنظر قرار دهید. بزودی ترس شما هنگام فروش محصول‌تان فرو خواهد ریخت.

۸ . قیمت‌گذاری مناسب داشته باشید

برای تعیین قیمت مناسب، از محصول مشابه رقبایتان تحقیق کنید. اگر محصول گران‌قیمتی دارید، آماده ارائه خدمات فوقالعاده به مشتریان خود باشید. قیمت را با توجه به “ارزش ذاتی” کالایتان تعیین کنید. اگر بتوانید کاری کنید که کالایتان برتر و لوکس‌تر به نظر برسد، می‌توانید قیمت بالاتری روی آن بگذارید.

۹ . فنون صحیح معامله را یاد بگیرید

معامله‌گران ماهر معمولاً به یافتن راه‌حلها و ترتیباتی که موجب رضایت طرفین بشود اهمیت زیادی می‌دهند.

آنها به دنبال چیزی که راه‌حل “برد-برد” نامیده می‌شود می‌گردند، که خشنودی طرفین را دربردارد.

معامله‌گران حرفه‌ای این سه خصوصیت را دارند

  1. آنها سوالات بجا می‌پرسند تا دقیقاً نیازهای شما را بفهمند.
  2. آنها صبور هستند.
  3. آنها آمادگی خوبی دارند.

۱۰ . عرضه محصولات‌تان تاثیرگذار باشد

در زمینه فروش، نحوه عرضه محصول‌تان به مشتری و مردم باید با خلاقیت همراه باشد.

۱۱ . به حفظ مشتری برای همیشه تمرکز کنید

“یکبار مشتری، همیشه مشتری”

یکبار که مشتری از شما خرید کرد، نباید پایان ارتباط شما با او باشد. روی برقراری یک ارتباط مستحکم با مشتری تمرکز کنید. این موضوع باعث اعتماد مشتری و افزایش ارزش محصول‌تان می‌شود.

۱۲ . به مشتریان بالقوه پیشنهادات جذاب و رایگان بدهید.

اگر امکان تست و بررسی محصول‌تان را به مشتری خود بدهید، به احتمال زیاد محصول شما را خواهد خرید. ویدئوی کوتاهی از محصول‌تان تهیه کنید و با یک کاتالوگ عالی به آنها بدهید و مشتریان‌تان را به هیجان بیاورید.

۱۳ . به مشتریان‌تان نمونه بدهید

اگر می‌خواهید محصول‌تان را سریع بفروشید، به مشتریان درباره آن توضیح دهید و اگر امکان‌پذیر است نمونه کوچکی جهت تست به آنها بدهید و اعتماد آنها را جلب کنید. جلب اعتماد باعث سرعت و افزایش فروش می‌شود.

۱۴ . آگهی فروش‌تان باید شفاف و روشن باشد

یک یا دو تا –نه بیشتر- از مزایای محصول‌تان را برگزینید و آنها را بطور کاملاً واضح در تیتر آگهی فروش درج کنید. برای مشتریان‌تان به دقت مشخص کنید که محصول‌تان برایشان چه کاری انجام می‌دهد. اگر محصول‌تان مزایای متعددی دارد، آگهی‌های فروش متفاوتی برای مشتریان متفاوت بسازید تا آنها راحت‌تر محصول را بشناسند.

شما چه استراتژی برای افزایش فروش‌تان اتخاذ کردید؟ لطفاً آنها در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

اولین مولتی نیوز ایران اخبار روز ،زیبای، تکنولوژی،دانلود اهنگ،فیلم،سرگرمی،ورزشی