۸ محصول به یاد ماندنی از طراحان برندها

با وجود این سابقه طولانی و پیچیده‌ جای تعجب نیست که موضوع برندهای لوکس به ندرت به صورت ثابت و روان پیش رفته است. برندهای بزرگ فشن بالا رفته‌اند و پایین آمده‌اند تا دوباره زمانه آنها را بالا بیاورد.

البته اینقدر هم اوضاع پیچیده نیست هر چند این موضوع در لباس‌های منحصر به فردی که این برندها تولید می‌کنند صدق می‌کند. آن طراحی‌ها با گذشت سال‌ها پیشرفت مترادف برندها می‌شوند. ترفندهای طراحی و تلاش‌های جدید بازاریابی می‌تواند نفسی تازه به طراحی‌های قدیمی بدهد.

اینجا فهرستی را که شما باید بدانید و شاید یک روز آنها را به کمد خود اضافه کنید معرفی خواهیم کرد:

کفش لوفر

کفش چرمی لوفر گوچی

گوچی در حال یک انقلاب رنسانس است. اما همین طور که برند از طراحی‌های جذاب تام فورد خود را به سمت طراحی‌های رومانیتک دهه ۷۰ الکساندرو مایکل می‌برد، لوفر یکی از منحصر به فردترین کفش‌های ایتالیایی، همچنان مثل سابق باقی مانده است. شاید به خاطر همه کاره بودن این کفش که آن را می‌توان همراه با کت یا در محلی غیر از کار نیز پوشید.

مثل خیلی از برندهای لوکس، گوچی کار خود را با محصولات چرمی با کیفیت آغاز کرد. الهام گرفته از چیزی مابین ورزش سوارکاری و افراد ثروتمندی که با جت جا به جا می‌شوند. آقای گوچیو گوچی یک دهانه اسب را در میانه این کفش افراد خاص قرار داده است و از آنجا لوفر‌های گوچی تبدیل به انتخاب سیاست‌مداران، تجار و افراد مشهور در سراسر دنیا شد. یک برند موفق که به بدون توجه به اینکه مدیر خلاقیت برند چه کسی باشد به موفقیت خود ادامه می‌دهد.

قیمت: ۴۱۰ پوند

استودیو اکنی شلوار جین مشکی

استودیو اکنی شلوار جین مشکی

با وجود ۲۰ سالگی استودیو اکنی این برند همچنان در رده‌ برندهای جوان لوکس به شمار می‌رود. اما جوانی لزوماً یک ضعف نیست. این برند سالانه ۱۲۰ میلیون دلار درآمد دارد.

به واقع شلوارهای جین این برند سمبل جهانی برای جوانان و افراد انقلابی است که این برند سوئیسی را شهره عالم کرده است. در سال ۱۹۷۷ موسس برند جانی جوهانسون ۱۰۰ شلوار جین برای دوستان و خانواده‌اش درست کرد. طراحی ساده کوک دوگانه این شلوارها باعث شد در فضایی بین لوکس بودن و نگاه حداقل‌گرای اسکاندیناوی قرار بگیرد و آنها این نظر را با گسترش کار خود به سایر مجموعه‌ها همچنان ثابت کردند.

سپس ۲ شوی لباس در یک سال در پاریس برگزار کردند و در ادامه به شهرت رسیدند. برای چیزی که به عنوان یک هدیه خانوادگی شروع شد  چیز بدی هم نیست.

قیمت: ۱۵۰ پوند

پیراهن آکسفورد رالف لائورن

پیراهن آکسفورد رالف لائورن

در یکی از مدارس موسسان آمریکا، رالف لائورن با استفاده از یک برندینگ زیرکانه توانسته برای خود نامی دست و پا کند. او لوگوی خودش را به پیراهن کلاسیک آکسفورد قلاب‌دوزی کرد.

این یک نمونه ثابت شده استفاده از لوگو است. آنقدر آشکار است که به سرعت شناخته می‌شود اما نه آنقدر گستاخ که باعث ایجاد زرق و برق بشود. نه شعاری است نه یک چیز عجیب و غریب، شاید خلاصه‌ای از بهترین‌ها. توجه را از سایر نقاط پیراهن پرت نمی‌کند که به همین خاطر آن را تبدیل به لباسی جاودانه و همه کاره و ضروری برای آقایان می‌کند.

قیمت: ۸۵ پوند

کاپشن چرمی سنت لورنت

کاپشن چرمی سنت لورنت

در اقدامی خلاف قاعده در این فهرست، کاپشن چرمی سنت لورنت اخیراً تولید شده است. مدیر خلاقیت سابق هیدی اسلایمن عاشق استفاده از مقداری نگاه راک اند رول بود، آنقدر این عشق زیاد بود که سعی کرد آن را با طراحی سطح بالا ترکیب کند و خیلی زود همه او را تحسین کردند.

از آنجا به بعد کاپشن چرمی تبدیل به مسیر جدید سمبل جدید سنت لورنت شد. از ظراف پاریسی فاصله گرفت و بیشتر به سمت طراحی رو به جلو روی آورد که برای طرفدارانی که به دنبال یک محصول همه کاره می‌گشتند هیچ چیزی بهتر از یک کاپشن چرمی با کیفیت و هوشمندانه نبود.

قیمت: ۲۸۷۰ پوند

کت ترنچ برند بربری

کت ترنچ برند بربری

برند لوکس فرانسوی شاید به صورت سنتی به خاطر استایل برنامه‌ریزی شده خود شناخته بشود اما برندهای طراحی بریتانیا در مورد کیفیت چیزهایی را می‌دانند ولی تعداد کمی از آنها به اندازه بربری به این موضوع واقف هستند.

حالا با بیش از ۱۶۰ سال سابقه، بربری برندی است که به خاطر توسعه پارچه گاباردین شناخته می‌شود. گویا یک داروی مسکن دوره ویکتوریاست اما در واقع یک پارچه ضد آب و پارچه‌ای قابل تنفس است که حتی قبل از اینکه تولید بشود از الیاف ضد آب درست شده بود. چیزی که مخصوصاً در میانه جنگ جهانی اول بسیار مناسب بود. بربری کت ترنچ را از همان پارچه‌ای درست کرد که در نبرد رودخانه سُم استفاده می‌شد. وقتی جنگ تمام شد این طراحی در میان غیر نظامی‌ها برای سرسختی آن محبوب شد. این طراحی از سال ۱۹۲۰ دنبال می‌شود و یک نشانه‌ی منحصر به فرد بریتانیا نیز همراه آن خلق شد.

قیمت: ۱۳۹۵ پوند

ساک مردانه لویی ویتان

ساک مردانه لویی ویتان 

اگرچه این ساک در سراسر دنیا از دست تقلب کردن در امان نمانده است اما این چمدان لویی ویتان ثابت کرده است که هرگز از هیچ شکستی به خاطر نمونه‌های تقلبی ضرر نکرده است. شاید به خاطر اینکه این برند مسئول چمدان‌هایی است که در حال حاضر می‌شناسیم.

خیلی قبل‌تر از اینکه علامت طغرای مشهور روی چمدان‌ها چاپ بشود ویتان در سال ۱۸۵۸ چمدان‌های مربعی را تولید کرد که الان برای ما عادی به نظر می‌رسد. اما تا آن موقع اکثر چمدان‌ها به خاطر اینکه از ورود آب به درون‌شان جلوگیری شود به صورت گرد ساخته می‌شدند و همین کار را برای حمل و نقل‌شان سخت می‌کرد. آنها فقط با تبدیل کردن چمدان به صورت جعبه‌ای و مطمئن شدن از اینکه هوا به درون‌شان نفوذ نمی‌کند بازی تولید چمدان را تغییر دادند و آنها را در عین حال محکم و قابل حمل ساختند.

یک قرن جلوتر آنها مالک یک خط تولید فشن و تایید از طرف ستارگان مشهور زیادی هستند و حالا یکی از سودآورترین برندهای لوکس در دنیاست. همه اینها به لطف چمدان‌ها ممکن شد.

قیمت: ۱۶۷۰۰ پوند

دستمال سواری‌کاری با دست چاپ شده برند هرمس

دستمال سواری‌کاری با دست چاپ شده برند هرمس

هرمس از رابطه‌ی طولانی‌اش با صنعت سوارکاری لذت برده است (دلیل علاقه افراد ثروتمند به اسب چیست خدا می‌داند؟). اما در حالی که ممکن است بازی‌های مدرن امروزی سبب انحراف علاقه به مواد پلاستیکی و کلاه‌های دارای زرق و برق زیاد شده باشند اما هرمس همچنان ظرافت قدیمی‌اش را حفظ کرده است.

چیزی که به عنوان افسار و دهنه در سال ۱۸۳۷ در یک کارگاه شروع شد توسط هرمس به سایر وسایل با کیفیت آنها نیز رسوخ کرد و با اینکه مدتی از کورس مسابقات دور ماند، برند تمرکز خود روی اسب‌سواری را حفظ کرد این کار را با ترسیم حضور جمعیت روی یک روسری ابریشمی چینی آغاز کرد.

فرایند طراحی مثل قبل باقی ماند. بعد از ۷۵۰ ساعتی که صرف حکاکی روی دستمال ابریشمی شد و کاربرد ۲۷ رنگ منحصر به فرد و ۶ ماهی که صرف ساخت شد و ۲۵۰ پیله‌ی ابریشمی که برای ساخت به کار رفت، همه باعث ایجاد یک محصوص گران‌قیمت شد اما مسلماً یک دستمال به یاد ماندنی را ایجاد کرده است.

قیمت: ۳۴۰ پوند

شرت‌های پاچه‌دار کلوین کلاین

شرت‌های پاچه‌دار کلوین کلاین

کلیون کلاین یک برند شجاع است نه خیلی قدیمی و نه متعلق به دوران باستان است. یکی از برندهایی که در دهه ۸۰ نمودار موفقیتش دچار نوسان بود. اما همین که برند در سال ۱۹۹۲ شروع به کوچک شدن می‌کرد، بارقه‌های امید با اختراع زیرشلواری‌شان شروع به دیده شدن کرد.

همه به لطف جان وارواتوس بود. مسئول لباس‌های مردانه کلوین کلاین یک نوعی جدیدی از لباس‌های زیر مردانه را ابداع کرد. ترکیبی از شرت‌های بوکسری سنتی و شرت‌های هفتی تنگ‌تر. در یک شب سیاه مارک والبرگ (بازیگر) به روی صحنه برای تبلیغ این برند رفت و خوشبختانه به خاطر طراحی خوب، این برند از ورشکستگی نجات پیدا کرد.

قیمت: ۳۶ پوند برای یک پک سه تایی

 

مطالب مرتبط:

اولین مولتی نیوز ایران اخبار روز ،زیبای، تکنولوژی،دانلود اهنگ،فیلم،سرگرمی،ورزشی